W Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży realizujemy przełomowy projekt o nazwie „UPSKILLING”. Jego głównym celem jest wsparcie studentów oraz pracowników dydaktycznych w rozwoju kompetencji i dostosowaniu ich do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy. Projekt obejmuje zarówno modernizację programów nauczania, jak i rozwój umiejętności praktycznych, co ma na celu zwiększenie szans absolwentów na rynku krajowym i europejskim.
Konferencja Inauguracyjna — Współpraca dla Przyszłości
Oficjalna inauguracja projektu „UPSKILLING” stała się okazją do zorganizowania konferencji szkoleniowej pt. „Współpraca uczelni, szkół, przedsiębiorców i orientacja zawodowa jako odpowiedź na współczesne potrzeby i wyzwania firm i rynku pracy”. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele uczelni, szkół oraz przedsiębiorcy. Była to doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń, zdobycia nowych kontaktów oraz dyskusji o wyzwaniach związanych z dostosowaniem edukacji do potrzeb rynku pracy.
Podczas konferencji poruszono kluczowe kwestie związane z oczekiwaniami pracodawców oraz rolą uczelni i szkół w ich realizacji. Wydarzenie poprzedził briefing prasowy, podczas którego rektor Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży, dr inż. Ireneusz Żuchowski, przedstawił głównych partnerów i koordynatorów projektu. Wśród nich znaleźli się Marek Chmielnicki, specjalista ds. projektów oraz przedstawiciele firmy CERTES sp. z o.o. — Edyta Świderska, dyrektor zarządzająca, oraz Aneta Łozak, kierownik projektu.
Główne Założenia Programu „UPSKILLING”
Projekt „UPSKILLING” to kompleksowe wsparcie edukacyjne, obejmujące studentów kierunków inżynierskich takich jak rolnictwo, logistyka i budownictwo. Jego celem jest rozwój kluczowych kompetencji oraz świadome kształtowanie ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
W ramach projektu przewidziano następujące działania:
Modyfikacja programów nauczania — dostosowanie treści dydaktycznych do potrzeb rynku pracy.
Dodatkowe zajęcia praktyczne — warsztaty i kursy rozwijające praktyczne umiejętności zawodowe.
Płatne staże krajowe i zagraniczne — możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w polskich i europejskich firmach.
Rozwój kluczowych umiejętności — szkolenia z zakresu komunikacji, zarządzania zespołem, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem oraz technik wywierania wpływu.
Kursy językowe — bezpłatne kursy języka angielskiego, umożliwiające uzyskanie certyfikatów potwierdzających znajomość języka na określonym poziomie.
Współpraca z CERTES sp. z o.o.
Partnerem strategicznym projektu „UPSKILLING” jest firma CERTES sp. z o.o., znana z bogatego doświadczenia w realizacji projektów edukacyjnych oraz skutecznego pozyskiwania funduszy z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz środków unijnych. Dzięki współpracy z CERTES, Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży zyskuje wsparcie w organizacji szkoleń oraz pozyskiwaniu środków na rozwój edukacji.
Wsparcie dla Szkół Średnich i Ich Uczniów
Projekt „UPSKILLING” nie ogranicza się wyłącznie do studentów uczelni. Ważnym elementem inicjatywy jest wsparcie uczniów szkół ponadpodstawowych z regionu oraz sąsiadujących województw, takich jak mazowieckie, pomorskie i warmińsko-mazurskie. Wśród zaplanowanych działań są warsztaty z preorientacji zawodowej oraz programy ukierunkowujące młodzież na świadome wybory ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Wsparciem objętych zostanie co najmniej 450 uczniów, co podkreśla regionalny zasięg projektu.
Perspektywa Rozwoju do 2027 Roku
Projekt „UPSKILLING” będzie realizowany do końca 2027 roku. Jego finansowanie zapewnia Unia Europejska w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Priorytet FERS.01.00 Działanie FERS.01.05.
Dzięki tej inwestycji, Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży umacnia swoją pozycję jako nowoczesna uczelnia, która aktywnie reaguje na potrzeby rynku pracy oraz wspiera rozwój kompetencji studentów i uczniów. Projekt „UPSKILLING” to krok w kierunku nowoczesnej edukacji, która odpowiada na potrzeby współczesnej gospodarki opartej na wiedzy.
Używamy plików cookies. w celu optymalizacji obsługi.