bip_logo_1.png

Nowy projekt Erasmus+ „In4Aut” – Wspieramy integrację osób z autyzmem na rynku pracy!

12.12.2024 Komunikaty

Cel projektu In4Aut

Głównym celem projektu In4Aut jest zwiększenie włączenia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) na rynku pracy. Chcemy to osiągnąć poprzez podniesienie świadomości pracowników naukowych oraz pracodawców na temat specyficznych potrzeb tej grupy osób. W ramach projektu powstaną dedykowane kursy oraz narzędzia wspierające osoby z autyzmem w procesie ich edukacji i przygotowania do zatrudnienia​.


Kluczowe działania w projekcie

Projekt zakłada realizację kilku kluczowych działań, które mają na celu kompleksowe wsparcie edukacyjne i zawodowe osób z autyzmem. Najważniejsze z nich to:

  • Opracowanie ram dla edukacji włączającej osoby z autyzmem – powstaną metodyki i zestawy narzędzi edukacyjnych.
  • Stworzenie kursu In4Aut – opracowanie, adaptacja oraz digitalizacja materiałów dydaktycznych, a także ich wdrożenie do oferty edukacyjnej uczelni partnerskich.
  • Przygotowanie personelu akademickiego do prowadzenia kursu – szkolenia dla nauczycieli akademickich oraz pilotażowe wdrożenie kursu.
  • Działania na rzecz upowszechnienia rezultatów projektu – szeroko zakrojone działania promocyjne, organizacja wydarzeń oraz opracowanie wizualnej tożsamości projektu​​.

Partnerzy projektu

Projekt jest realizowany w międzynarodowym partnerstwie z udziałem pięciu renomowanych instytucji edukacyjnych z różnych krajów:

  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży (MANS, Polska) – koordynator projektu.
  • LUISS Libera Università Internazionale degli Studi Sociali Guido Carli (Włochy) – uczelnia specjalizująca się w edukacji społeczno-ekonomicznej.
  • Universidad de Murcia (Hiszpania) – lider w dziedzinie edukacji włączającej.
  • Ekpedeftiki Paremvasi (Grecja) – ośrodek szkoleniowy specjalizujący się w edukacji dorosłych.
  • Fundacja InCREA (Polska) – organizacja zajmująca się innowacjami edukacyjnymi i społecznymi​.

Okres realizacji projektu

Projekt In4Aut będzie realizowany w okresie od 1 listopada 2024 roku do 30 kwietnia 2027 roku. Przez ten czas partnerzy projektu będą pracować nad stworzeniem i wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, które pozwolą na skuteczną integrację osób z ASD w systemie edukacyjnym i na rynku pracy​.


Finansowanie

Całkowity budżet projektu wynosi 250 000 EUR i jest finansowany w ramach programu Erasmus+. Środki te zostaną przeznaczone na realizację pięciu głównych pakietów prac (WP), w tym zarządzanie projektem, opracowanie materiałów edukacyjnych, szkolenia kadry dydaktycznej oraz działania upowszechniające rezultaty​.


Spodziewane rezultaty

Rezultaty projektu In4Aut będą miały bezpośredni wpływ na rozwój edukacji włączającej oraz integrację osób z autyzmem na rynku pracy. W ramach projektu powstaną:

  • Zestaw narzędzi do projektowania i wdrażania edukacji włączającej (In4Aut Toolkit).
  • Kurs In4Aut – modularny kurs, który zostanie zatwierdzony przez uczelnie partnerskie i włączony do oferty edukacyjnej.
  • Przeszkolenie 25 nauczycieli akademickich w zakresie prowadzenia kursu In4Aut.
  • Pilotażowy kurs dla 60 studentów z udziałem osób z ASD oraz ich mentorów​.

Dlaczego ten projekt jest ważny?

Osoby z autyzmem często napotykają bariery w dostępie do edukacji i rynku pracy. In4Aut to przełomowy projekt, który ma na celu zniwelowanie tych barier. Dzięki kursom i narzędziom edukacyjnym, zarówno studenci z autyzmem, jak i kadra akademicka zyskają wsparcie w procesie edukacji oraz przygotowania do rynku pracy. Projekt wpisuje się w europejskie strategie w zakresie integracji społecznej i edukacyjnej.


Projekt In4Aut to nie tylko odpowiedź na wyzwania współczesnego rynku pracy, ale także realna szansa na stworzenie bardziej włączającego środowiska edukacyjnego. Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży zaprasza wszystkich zainteresowanych do śledzenia postępów projektu oraz uczestnictwa w nadchodzących wydarzeniach promocyjnych i edukacyjnych.

Więcej informacji już wkrótce!

Używamy plików cookies. w celu optymalizacji obsługi.