Dnia 19 stycznia 2023 r. w Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży odbyła się Międzynarodowa Konferencja Szkoleniowa pt. „Nowoczesne metody nauczania przedmiotów zawodowych i digitalizacja programów kształcenia” w ramach projektu DigiFE, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej Programu Erasmus Plus. Wydarzenie zostało zorganizowane we współpracy z MANS, przez The Polish Farm Advisory and Training Centre not-for-profit sp. z o.o.
Projekt DigiFE skierowany jest do edukatorów kształcenia i szkolenia zawodowego z branży rolno – spożywczej, którzy chcą poszerzać swoje kompetencje cyfrowe. Innowacyjność działań projektowych przejawia się w podkreśleniu znaczenia, jakie kompetencje cyfrowe mają dla rozwoju branży rolno – spożywczej. Przedsiębiorcy tego sektora byli obecni w przestrzeni internetowej już przed pandemią, jednak sytuacja związana z ograniczeniami mobilności w trakcie trwania zagrożenia epidemiologicznego, znacznie zwiększyła popyt na usługi online. Dodatkowo ograniczenia w transporcie międzynarodowym spowodowały wzrost zainteresowania lokalnym produktem spożywczym. Sprawiło to, że przedsiębiorca rolno – spożywczy, aby zachować relacje z klientami, powinien angażować się w prowadzenie sprzedaży i promocji online.
Celem konferencji było upowszechnianie informacji o projekcie DigiFE – przedstawienie jego misji i założeń oraz prezentacja i ewaluacja Pierwszego Rezultatu – platformy internetowej dla edukatorów, która zapewnia dostęp do materiałów szkoleniowych i merytorycznych, umożliwiających tworzenie scenariuszy e-lekcji. Platforma wyposaży edukatora w praktyczne wskazówki i źródła zasobów, dzięki którym skonstruuje zajęcia w formie online i przeprowadzi je w sposób efektywny, z uwzględnieniem charakterystyki cyfrowego środowiska.
Na konferencji obecni byli zagraniczni partnerzy projektu: Atlantycki Uniwersytet Technologiczny (ATU) oraz Stowarzyszenie Młodzieży Wiejskiej z Irlandii (Macra na Feirme), a także włoski Związek Agroprzedsiębiorców Rolnych z Regionu Toskanii (CIA Toscana). Wydarzenie wzbogaciły wykłady prelegentów: dr. Andruszkiewicz (UWM) omówiła współczesne zagadnienia marketingu internetowego w kontekście branży spożywczej, natomiast dr hab. inż. Andrzej Borusiewicz, prof. MANS przedstawił platformy internetowe w nauczaniu zawodowym. Uczestnicy konferencji: nauczyciele szkół branżowych, edukatorzy, osoby związane z marketingiem i sprzedażą mieli okazję poznać sytuację na rynku produktów spożywczych oraz kompetencji cyfrowych w krajach partnerskich, a także poszerzyć wiedzę w tym zakresie w kontekście Polski.
Używamy plików cookies. w celu optymalizacji obsługi.